Bakgrunn

FB

lørdag 1. desember 2012

Vi ordner til jul, uke 5 - baderom/do


På Facebook eksisterer det en gruppe som kalles Vi Ordner til Jul. Her legges det ut lister for å få innsiden og utsiden i huset klart til jul. Jeg har sett disse listene presentert på flere ulike forum, deriblant Babyverden hvor jeg har vært forums bruker i flere år. Jeg velger å presentere disse listene på bloggen min i år.

Uke - Baderom og do



  1. Rydd vekk overflate rot - sånt som egentlig ikke skal være på badet/doen.
  2. Har du rester etter medisiner i skapene? Bør du egentlig ha medisiner på badet? Varme og damp er best å unngå. Har du et bedre sted?
  3. Sjekk skapene. Står det halvtomme deodoranter og gamle parfymer der som like gjerne kan kastes?
  4. Hvordan står det til med tannbørstene? På tide med en skift?
  5. Hva med håndklærne? Har du for mange? For få? Kanskje et sett med matchende håndklær er noe å ønske seg til jul?
  6. Ikke glem skuffene om du har det. Kast alt som kan kastes!
  7. Har dobørsten sett sine bedre dager? Trenger du do såpe? Hva med godlukt?
  8. På tide med storrengjøringen!
  9. Står det noen på listen fra de andre rommene? Ikke glem at det også skal gjøres!

Tilbake til listene: 

  • Handleliste: Skriv opp ting til badet. Kjøp inn dopapir, såpe, deodorant, tannkrem osv. Ting dere bruker og som ikke går ut på datoen med det første. Pærer/lysstoffrør er kjekt å ha sånn at det kan byttes når lyset går.
  • Ønskeliste: Skriv lister over hva de i familien ønsker seg, og ikke minst hva de trenger. Trenger barna nye pysjer? Hvilke leker er populære for tiden? Hva ønsker mannen seg? Ikke glem deg selv da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.