Bakgrunn

FB

lørdag 8. desember 2012

Vi ordner til jul, uke 7 - andre soverom!



På Facebook eksisterer det en gruppe som kalles Vi Ordner til Jul. Her legges det ut lister for å få innsiden og utsiden i huset klart til jul. Jeg har sett disse listene presentert på flere ulike forum, deriblant Babyverden hvor jeg har vært forums bruker i flere år. Jeg velger å presentere disse listene på bloggen min i år.


Del 7 - Andre soverom



Enda litt mer storrengjøring.

  1. Ta ned gardiner - vask dem om det trengs. Sett opp vinduene for full lufting!
  2. Har du et sengeteppe? Trenger det vask? Hva med pynteputer osv?
  3. Sleng sengetøyet i vaskemaskinen og heng dyner og puter ut for lufting. Visste du at puten bør fryses ned fra tid til annen for å drepe bakterier?
  4. Trenger dere forresten nye puter? Hva med dyner?
  5. Så var det madrassene. Skal de ut og luftes eller holder det med støvsuging?
  6. Støvsug/vask gulvene.
  7. Rydd en og en skuff i kommoder. Kast det du ikke kommer til å bruke mer.
  8. Rydd en og en hylle i skapene. Kast her også.
  9. Tørk støv der det trengs. Husk lampeskjermer og bilderammer!
  10. Er det noe som skal fikses på soverommet? En skuff i kommoden? En hylle i skapet?
  11. Trenger du flere hengere til skapet eller knagger bak døren?
  12. Skriv opp ting som skal ordnes på soverommet.
  13. Er det noe som skal handles inn? Nye pærer, puter, knagger, hengere e.l?
  14. Er du ferdig med uke 1 til 6?
Tilbake til listene: 

  • Julegavelisten: som vanlig tar vi en titt på gavelisten... Hvordan ligger du an?
  • Julekortene: er listen over hvem som skal ha julekort ferdigskrevet? Konvolutter kan skrives ferdig nå...og frimerker kommer ikke til å gå ut på dato før jul.
  • Gavepapir og til/fra lapper: nå har det kommet i de fleste butikker. Ta med noen ruller neste gang du handler dersom du trenger det. Eller skal du kanskje lage lappene selv i år? Husk å pakke inn pakkene etterhvert som de handles inn eller blir ferdige. Eller samle alle gavene til en dag noe nærmere jul for å pakke de inn felles. Sett på julemusikk og lag den en gløgg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.