Bakgrunn

FB

fredag 20. januar 2012

Helgevask

Hvem tar ikke den til helgen?



Uansett om du har stor eller liten bolig er det altid deilig å ha den rengjort før helgen kommer. Skriver ha den rengjort, for er jo mange i disse dager som har vaskehjelp. Som er i tidsklemma, eller som bare vil tilbringe tiden sammen med barna. Eller bruke tid på egne ting. Eller bare rett og slett har penger til overs



Er du som meg og liker å pusle med å gjøre det rent? Eller skulle du helst se noen andre tok seg av det?

Jeg er så "heldig" (tolk det som du vil) at jeg for tiden er hjemmeværende og holder huset rent selv. Men jeg gjør det på dagtid med barna i barnehagen, og jeg trives med det.

Hadde tenkt at litt av bloggen skulle omhandle rengjøring i hjemmet, samt rutiner rundt dette. Dette er noe jeg har god struktur og rutiner på etterhvert.

Jeg kan ikke få sagt det nok ganger at å gjøre litt hver dag er en god nøkkel til rent hus. Om det så bare er å vaske doen mens ungene kler på seg, tørke over vasken og speilet mens du pusser tennene, eller riste dørmatta før du er på vei ut. Heller litt hver dag enn veldig mye i skippertak.

Støvsuge kan jeg fint gjøre hver dag. For saken er den at om en gjør det ofte tar det mye kortere tid og det blir rent i en fei. Her tar det max 10 minutt før jeg setter meg ned for kvelden, da bare å støvsuge 1 etasje da.

Når det er sagt så skal jeg skure ned stekeovnen som enda har ribbefett fra jula her. God fredag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.