Bakgrunn

FB

tirsdag 10. januar 2012

Interiørprogram på tv.

På tv er det maaaaaaange interiørprogrammer. Mange ulike måter, gjør det selv, få profesjonelle til å gjøre det for deg, eller mannen i huset. Mange måter å tilnærme seg samme tingen på. Jeg liker mange og elsker å se på det.

Forrige uke starta Tv2 opp ny sesong av Tid for Hjem. Jeg fant det ut ved en tilfeldighet, men nå vet jeg hvertfall hva tven skal innstilles på hver tirsdag. Programmet handler om Kjersti Bergersen og teamet hennes som reiser til folk som har et rom eller to de trenger fikse. Utdaterte eller ødelagte soverom, kjøkken, stue eller andre rom. De har ofte fiffige løsninger og jeg får mye inspirasjon. De har med seg en designer som sier hva som skal gjøres, så gjør de det. Enkelt og greit, så lett skulle alt vært


På bildet er sees Kjersti og Einar som har vært med i de tidligere sesongene- sammen med 3 nye medlemmer av teamet. Tid for Hjem sees på Tv2 hver tirsdag fremover fra klokken 20:00

60 minute Makeover har tidligere gått på kanal Fem på dagtid. Dette var et veldig artig program synes jeg. Et team med maaaaange folk hadde en time på seg til å gjøre om på et visst antall rom. Ofte var det gjerne kjøkken, spisestue og kontor. Altså ikke bare et rom. Da kunne rommene strippes for gamle ting på forhånd, men alt arbeid ble gjort på en time. Og det er sant og, for har sett programmer der de ikke rakk å bli ferdige engang.


Onsdager 20:40 på Nrk3 sendes Interiørhelvete Her følger vi unge par som skal pusse opp og renovere sine boliger. De har ofte lite penger og interiør blir nedprioritert. Ofte er det jenta i forholdet som står bak de fleste avgjørelser, men nå skal hun dra og mannen ta alle beslutninger. Hun får ikke lov til å delta på noen måte eller snakke med sin bedre halvde. Blir det like fint som i hennes hode?

Dette er den engelske versjonen av Hjelp han pusser opp som Tv3 sendte i høst.


Et av de programmene jeg liker aller best er Sinnasnekkeren på TvNorge. Med Otto Robsahm, ingen over ingen ved siden. Den mannen er kul! Programmet går ut på at de reiser til påmeldte som har hus eller boliger som sårt trenger opppussing, men svært lite blir gjort. Grunnet penger, krangling, ulik smak, for lite tid- eller ikke minst at man gapte over for mye på engang. Dette programmet har vel en pause nå for nye episoder, men går i reprise.


Av programmer som går nå er Fem en kanalene og svitsje innom. De kjører en serie som heter Herlige Hjem. Siden jeg ikke selv har sett programmet leser jeg på Fem sine sider om programmet: "Hun lover at Herlige hjem verken er et oppussingsprogram, en studie i raske løsninger eller herskapelig overflod. Serien er en reise i Norge, spekket med gode historier, unik design og personlige innfallsvinkler til det som opptar stadig flere av oss: Hvordan bor vi?" Høres det interessant ut skru på Fem torsdager klokken 21:30

Dette var et utvalg av programmer jeg har sett og liker. Finnes sikkert maaaaaange fler der ute, men kan ikke omtale alle. Finn ditt program og se etter inspirasjon og løsninger!

1 kommentar:

  1. Så gøy med ny blogg... Jeg elsker å se andres hus og valg av interiør, men er utrolig dårlig på det i mitt eget hus. Gøy med ny inspirasjon da. Ønsker meg en fotorunde i huset ditt... Og kan du vise meg kjøkkenet ditt..alt fra gardiner til blomster og duker... skal nemlig fikse mitt opp litt.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.