Bakgrunn

FB

torsdag 19. januar 2012

Rom for rom- Badet

I og for seg er vel ikke badet bloggbart. I den forstand at det overhodet ikke er så fint og nytt som mange andre bloggbad. Men er det rundtur i huset så er det vel det.

Men om det ikke er nytt og pent, så er det ikke kjempegammelt heller. Huset er bygget i 1999, så det er fra byggeår. Når det er sagt så er jeg ikke så fan av fliser, så når det skal renoveres her skal vi enda ha belegg. Dog i en noe penere farge og stil.

Velkommen til badet vårt.


Slik såg det ut da vi overtok. Vi har ikke gjort noe annet enn å møblere det, for det var veldig tomt. Hadde selv ikke toalettrullholder, men istedet ett hull i veggen...


Vi har enda stelleplass inni hjørnet. Den er ikke så veldig mye i bruk, for tar vel oftest ned matten på gulvet og steller der. Til sommeren håper vi og være uten bleiebarn også. Kommoden er, en av mange i huset som er fra Malm serien til Ikea. Denne har 4 skuffer, og her brukes den som stellekommode. Mannen i huset er litt under 2 meter, og for han er høyden det stelles på ideel. Jeg er rundt 170 og den er noe høy, men likevel ikke for mye. Jeg vet noen bruker den med 3 skuffer også til å stelle- men det ville garantert blitt for lavt her.

Jeg virkelig elsker den kommoden, synes den er så fin og tidløs. Ikke minst har den kjempestore gode skuffer som rommer veldig mye.



I øverste skuffen er det meste av vaskekluter, bleier, strikk og klemmer til lille prinsesse, badeleker, stellekremer og såper lagra.  De små boksene heter Skubb og kommer såklart også fra Ikea. Det er glidelås i bunnen og de kan dermed enkelt slås sammen.


I motsatt hjørne av kommoden, mot døren- er dusjen. I mellom kommoden og dusjen står bleiebøtta. I daglig bruk til bleier og søppel, men dog ikke med refillposene som hører til. Etter 4 år i bruk tør jeg ikke tenke på hvor dyrt det hadde blitt med refill. Vi har rett og slett bare brukt gjennomsiktige søppelposer oppi nederste delen- som tømmes hver dag. Bøtta står på et gryteunderlag, står dermed ikke rett på varmekablene. Men siden søppelet tømmes hver kveld er vi sjelden plaga med sterk lukt.

Dusjen er en standard 90x90 dusj med dører i glass. Da vi flytta inn her trodde jeg de var kjempevanskelige å vaske. Men det viser seg ikke og stemme synes jeg. Jif skurekrem tar det meste, men lettest er det med badesprayer fra ulike merker. Her vaskes det uansett sjeldnere enn en dag i uken, så rekker vel knapt å bli inngrodd skittent.


Vaskeservanten står i skap og har godt med oppbevaring. Like innenfor døra er toalettet, enkelt og hvitt.


To små kurver, også fra Ikea- gjør badet litt mer koselig i den forstand.

Som kontaktlinsebruker klarer jeg meg ikke uten speilet mitt. Det dras ut og kommer helt inn på øyet så en lett kan sette på ny linse. Helt nede til venstre sees en snasen liten sak. Et timeglass på sugekopp som fulgte med en tannbørste eldste fikk i adventskalenderen sin. Man snur det når en begynner å pusse tenna, også varer sanden i 1,5 minutt. Akkurat perfekt tid for en tannpuss hos små barn.

Men fordi om ikke badet er pent og vakkert og se på er det hvertfall helt og det er reint. Jeg liker badet mitt jeg selv om det ikke er nytt og pent. Når det er modent for utskifting skal vi ordne ett nytt, helst leie folk til å gjøre alt arbeidet. Men forhåpentligvis blir det noen år til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.