Bakgrunn

FB

tirsdag 17. januar 2012

Rom for rom- Gutterommet

Fortsetter serien om rom for rom, også denne gangen i andre etasje og gutterommet ut mot veien. Her sover en stor gutt på snart 4 år.


Avrevet og en veldig hard blåfarge møtte en i dette rommet. Og av barnerommene var dette det "fineste" om man kan bruke det ordet. For det var langt fra fint!

Veggene er tapetsert og malt med samme som på prinsesserommet over gangen. Hvitt på vegger og farge på dekor. Det meste i blått, noe turkist og litt svart.


Her er også en hvit 2x2 hylle i Expedit serien fra Ikea. Den har to kasser i sort, Drona heter de.
Inni er endel av lekene og bøkene. Her drives stadig opprydding, og tenkte snart å ta opp noen nye leker.
Håper at i løpet av det neste året er det mest mulig leker her oppe, og minst mulig i stuen.


På teppet ligger et bilteppe. Synes veldig mange av de bilteppene som finnes er for mye grønt på, og mange liker jeg ikke. Men dette var av den fine sorten etter min smak. Street life teppe heter det.


Gardinene er fra samme serien som på jenterommet, bare at her er de turkise.
Hadde noen andre før, hvite med dyr på. Men det var før gardiner ble kjøpt etter interiørinteressen.
De ble solgt og disse innkjøpt. Akkurat etter mors smak. 4 åringen har ikke noe å si om valget.


Like ved sengen henger bilde som ligner det lillesøster har. På kanten av bildet henger indianersmykke hans. Det laget han ifjor vår i barnehagen. Består av pastarør og fjær for de som ikke kan se det.
Under en knaggrekke med biler jeg vant i en konkurranse engang.


For å sprite opp det hvite rommet litt er det også her valgt wallstickers. I blått/turkise farger og tema bil.
Gjett hvor de kommer fra? Ebay såklart.

Prøvde finne like som det arket jeg kjøpte. Men de var ikke tilgjengelige lenger. De kosta 13 kroner med porto. Skal man kjøpe slikt i norske nettbutikker finner en vel sjelden noe under 100 lappen. Blodpris spør du meg for klistremerker for en vegg.

Fant disse på ebay da, ikke like men likevel noe med biler. For under 3 dollar blir jo det hele latterlig billig.

Skal man kjøpe veggdekor i Norge til norske priser kan man jo evt kjøpe denne fra Kids Room.
Så kan jo du selv velge hvor utvalget er størst og prisene lavest.

Noe mindre pynt på ett gutterom enn jenterom. Men det er vel ikke bare her.

Sengen har jeg visst glemt å ta bilde av, skal legge det ut en annen gang. Det er en hvitmalt treseng, brukt som køyseng fra den gangen pappaen var liten gutt. Når lillesøster skal over i stor seng får de like senger, enkle og gode senger.

Samme gjelder her at de skal få bestemme mer når de blir eldre hvordan rommet skal se ut. Da er det nok ikke sikkert jeg vil like det bra, men det er heller ikke jeg som skal bo og sove der inne. Man får nyte tiden som interiørinteressert mamma mens de er små.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.