Bakgrunn

FB

onsdag 25. januar 2012

Rom for rom- Hovedsoverom

 Siste rommet i andre etasje er hovedsoverommet. 


Jeg burde vel strengt talt lagt på sengeteppe før jeg tok bilde men det skjedde desverre ikke.
Har en ide i hodet om hva som skal henge midt over sengen...


Vinduet i enden av rommet. En plante og ekstrastol til spisestuen.
(Har ti stoler, så 4 av de må huses på soverommene oppe)


I vinduene henger de kjempefine gardinene. De var opprinnelig lange, kjøpt på Kid og hang på gjesterommet i leiligheten vi bodde før. I lang vindu. Men så var det noen (les: meg) som skulle vaske de. Og de krympa, noe så til de grader. Så de ble for korte til det lange vinduet. Men her til korte normale vindu er de jo helt geniale. 

Jeg har en stor kjærlighet til sort/hvitt farger og mønster, og derfor fallt jeg for disse gardinene. De er minst 6 år gamle så ikke mulig å få tak i på Kid lenger. De er tykke, men likevel lyse. Vi har rullegardin bak som tar lyset så de henger mest til pynt.


Til klær rommer jo igjen Malm kommodene mye. Denne er lik som den i gangen, og har 6 skuffer. Litt lite pynt og stash her, jeg innrømmer det. Men rommet et litt nedprioritert og brukes jo tross alt bare til å sove i.


Men i stil med gardinene har vi to te-lysestaker som frisker opp litt hvertfall. Disse er et kupp fra Nille kjøpt til 70% og betalte slikk og ingenting. Men igjen, mange år siden så ikke for salg lenger.


Nattbordene fikk vi av dama som eide huset vi leide leilighet i når vi bodde i Stavanger. De var da lakka tre av et slag. Med stygge knotter. Jeg spurte om vi kunne ta de med oss. I leiligheten malte jeg de hvite og satte på beslag. Og er veldig fornøyd med de den dag i dag, så skal ikke byttes ut med det første.

På veggene er det en slags tapet ting. Her drev vi bare "livredning" når vi flytta inn. Den var burgunderrød i fargen og rett og slett helt grusom. Jeg hadde ikke sovet et sekund om vi ikke hadde malt den. Så har bare malt hvitt over og finishen er så som så noen steder.

Så med årene er nok dette et rom som skal pusses opp. Men der får vi ta tiden til hjelp!!

Med dette innlegget var andre etasje ferdig med rom for rom innlegg. Blir noe oppdatert her legges det ut med en gang, eller hvis noe skal renoveres igjen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.