Bakgrunn

FB

fredag 22. november 2013

Julegavetips

Jeg brukte veldig mye tid på å lage slike lister ifjor og har nå kikka gjennom de i år igjen og legger ut linker til de gamle innleggene. Ser for meg at om jeg skulle lage helt nye lister ville blitt nesten helt like i år. Legger derfor ut linker til samme som jeg laget ifjor og håper jeg kan komme med litt ideer til deg som skal skrive gavelister eller begynne å handle i disse dager.



Julegavetips til veninner
Julegavetips til besteforeldre

Om du ikke skulle finne noe inspirasjon til å kjøpe en julegave eller tre her har jeg noen mer universale tips som mer fanger voksne mennesker. Disse tipsene kan brukes hele året til mange grupper synes jeg, også om du synes noen trenger en oppmerksomhet av en eller annen grunn.

En kurv fylt med godsaker. 

 Her er det bare fantasien som setter grenser. Du kan fylle kurven eller esken med vin, gode oljer, akevitt, sjokolade eller andre søtsaker (hjemmelaget eller kjøpt) brød, redskaper til å lage mat som slikkepott eller tresleiv, pølser eller annet tørket kjøtt, druer eller annen frukt. Mulighetene er uendelige.



Vin

En vinflaske eller to, enten rød eller hvit alt ettersom hvilken mottaker. Du kan jo heller velge annen alkohol som cognac eller akevitt, eller øl for den saks skyld.
Gavekort har også mange muligheter.

Du kan kjøpe gavekort på kino, det lokale kjøpesenteret, Visa gavekort, Universale gavekort fra Gavekorttorget eller Presentkort. Du kan kjøpe gavekort på en god restaurant, eller skjønnhetspleiesalong eller frisør. Du kan tilogmed lage gavekort selv på hjemmelagde middager eller tjenester, som f.eks barnevakt en helg.

Si det med blomster!!

Du kan kjøpe potteplanter, sammen plantninger, blomster til å ha ute, juleplanter til å ha inne, store blomster, små blomster, oppsatser eller buketter. Mulighetene er uendelige.


Konfekt er også den ypperlige gave.

Den kan være hjemmelaget, kjøpt som i en eske Gode Ønsker eller Kong Haakon. Du kan kjøpe finere konfekt i sjokoladebutikker eller andre nisjebutikker eller lage selv


Har du enda ikke fått nok inspirasjon nå for å komme igang med julegavene kan jeg også tipse om Rebekka med bloggen "Mer enn bare Ord" som også har laget julegavetips til deg som du kan se -her-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.