Bakgrunn

FB

torsdag 28. november 2013

System på vaskemidler

Etter at jeg i sommer systematiserte øverste del av vaskeromsskapet med navnelapper på kurvene, måtte jeg gjøre det samme nederste del der jeg oppbevarer vaskemidler. Noen av flaskene har vært litt klissete på utsiden og det har blitt stygt i bunnen av selve skapet.


Så da var det bare å ta ut alle vaskemidler, vaske godt og begynne på nytt.

Jeg fant frem litt skuffematte i plast fra Ikea, og klippet den til ene delen av skapet og festa den i kantene med tape. Jeg ryddet og satte vaskemiddel til bruk i huset som grønnsåpe, baderomsspray, spray og mopp for gulvet pluss alt det andre til høyre i skapet. 

I midten satte jeg boksene med vaskepulveret som også er merka med navnelapp hvis noen andre enn meg skal vaske klær. Noen ganger kan jeg søle litt pulver utenfor, men nå kan jeg lett bare sope det opp når det er oppå skuffematten i plast.

Helt til venstre ser en alle de rosa Vanish flaskene, og de har jeg mange av ettersom jeg var med i en Buzzador kampanje for dette for lenge siden. For å drive litt reklame så finnes det ikke noe bedre for å fjerne flekker på alle typer klær enn Vanish

Også skyllemiddel og vaskemiddel til ull står her fint dandert så man lett kan se hva man skal bruke.

Når det er system i tingene er det mye lettere å hente frem og bruke korrekt vaskemiddel, kontra før hvor jeg faktisk noen ganger måtte ta ut mange andre for å finne det jeg hadde behov for.

Nettopp derfor jeg elsker system!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Jeg vil svært gjerne besøke din blogg om du har en så del den gjerne med meg.